Dacă ai fost în situația de a crea o campanie pe LinkedIn Ads și nu ai putut accesa toate Job Title-urile, care există pe profilele userilor, acesta este un articol pentru tine.
Din start trebuie să înțelegem că există o diferență între numărul și diversitatea de job titles pe care un user le poate accesa atunci când își configurează profilul de LinkedIn și numărul de job titles pe care le poți accesa ca advertiser în setarea targetării pentru o campanie în LinkedIn Campaign Manager.
Abonează-te și tu la Marketing Newsroom și vei primi newsletterul în fiecare miercuri. Acesta conține noutăți din social media (Meta, LinkedIn, TikTok, Reddit), paid media, aduri din toată lumea, cum se infiltrează AI-ul în marketing și, surprinzător, o mini secțiune despre emoțiile unui marketer.
La configurarea unui profil de LinkedIn, Job Title-ul este freeform. Nu-ți alegi titulatura neapărat dintr-o listă, poți crea o denumire unică.
Pro
Contra
Din perpectiva advertiserului apar probleme pentru că LinkedIn încadrează mai multe job titles într-o o singură categorie, asigurând corectitudinea acestui proces prin corelarea cu Job Function și Job Seniority (alte două criterii de targetare din LinkedIn Ads).
Astfel iau naștere SUPER TITLES – umbrela sub care sunt adăugate job titles aparent similare.
Exemplu utilizare Super Title-uri
Super Title-urile nu sunt explicate de către LinkedIn publicului larg sau advertiserilor care creează campanii în LinkedIn Ads.
Luăm exemplul industriei IT. Atunci când se dorește rularea unei campanii, cu obiectiv de lead generation, ori event registration, de cele mai multe ori profilul userului este unul foarte specific. Fie că ne raportăm la senioritate sau prin prisma denumirii poziției/jobului.
Dacă rulăm o campanie de lead generation pentru Java Developers, omițând de dragul exemplului senioritatea, vom începe prin a adăuga job title-ul în targetare.
Dacă locația aleasă este România, audiența este suficientă pentru a rula campania. Însă dacă ne reducem localizarea la centre precum Iași, Cluj sau București, putem avea neplăcuta surpriza de a fi informați că audiența este prea mică pentru a porni campania.
Iar atunci începe zbuciumul oricărui marketer. Ce te faci dom’le?
Recomandarea mea este să te distanțezi câteva minute de LinkedIn Ads și să pornești într-un research pe profilele unor useri din publicul tău țintă. Creează un low-level persona. Cel mai important, ce titulatură folosesc acești useri pe LinkedIn?
Revenind la exemplul meu cu industria IT, descoperisem că mai mulți Java Devs pe care îi cunoșteam foloseau titulatura de Software Engineer pe profilele lor.
Hai să vedem cum arată această informație în simularea din Campaign Manager.
Alegând România cu locație și Java Software Engineer ca job title, audiența estimată este formată din 3.200 de membri. Cu aceeași locație targetată, doar pentru job title-ul Software Engineer, avem 72.000 de useri.
Simularea are scop de exemplificare. Desigur, în campanii trebuie considerate și alte variații de job titles, seniorități, funcții.
Combinând cele două audiențe, numărul de membri ar trebui adunați (75.200), însă de aici ne putem da seama că Software Engineer este un Super Title , care include în cei 72.000 de useri și Java Software Engineers din România.
Ce se poate întâmpla dacă alegi Software Engineer ca job title în targetare?
Rulezi campania și ori nu aplică nimeni, ori prea puțini, ori aplică oameni cu job titles pe care nu le cauți. Pentru că în Super Title-ul Software Engineer sunt incluși: JavaScript Developers, .NET Developers, Back-end Developers și mulți alții.
Importanța Job Title-urilor și o soluție
Acesta este doar un exemplu de super title și pot să vă spun că există unele care nu sunt așa de ușor de corelat precum Java Developer -> Software Engineer. Unde mi-e clar că algortimul de la LinkedIn dă fail în a le categoriza corect.
Gândiți-vă doar la profilele unde useri au declarat că sunt “Unicorn@…,Warrior@…”.
Iar faptul că nu există o documentație, o explicație clară din partea Linkedin pentru aceste Super Titles, e cel puțin frustrant. În targeting playbook-ul lor nu e nici vorbă de așa ceva.
Targetarea pe Job Titles este un instrument foarte puternic, de aceea trebuie să înțelegem mecanismul din spatele atribuirii acestor titulaturi. În funcție de locația geografică, senioritate, este uneori aproape imposibil să rulăm o campanie pe job titles – audiența prea mică.
În astfel de cazuri, putem apela la o combinație de Job Functions, Seniority, Members Skills sau Years of experience pentru a ajunge la publicul dorit.
Asta presupune o analiza corectă a job description-ului, mai ales pentru a extrage skill-uri care sunt specifice job-ului respectiv, pentru a nu cădea din nou în capcana afișării ad-urilor unui public mult prea larg, irelevant.
Teorie vs. Practică în targetarea pe Job Titles în LinkedIn Ads
Într-o situație ideală, care ar demonstra corectitudinea procesării datelor de către LinkedIn, audiența pentru un job title ar trebui să fie egală cu audiența formată din job function+seniority, dacă spre exemplu am lua în considerarea targetarea pentru o poziție de manager, VP, director, owner. Eu una nu am găsit o astfel de situație.
Însă fiecare campanie și companie/client are specificul ei și tot ce ne rămâne e să recurgem la fel și fel de artificii de targetare pentru a ajunge la publicul dorit. “Trebuie să testăm” intră în discuție și tensiunea din încăpere crește.
Din campaniile derulate de mine, targetarea pe job titles (foarte specifică) are un cost mai ridicat decât combinațiile de Job Functions, Seniority, Members Skills sau Years of experience. Așa că vă recomand să verificați în mod constant zona de demographics din Campaign Manager (Job titles, mai ales) și asigurați-vă că puteți urmări corect rezultatele campaniei.
Aoleo, ai ajuns aici?
Aceasta este o concluzie a experienței mele, care sper să vă ajute să “tăiați” din etapa de testare și să aducă olecuță de claritate.
Dacă vrei să împărtășești experiența ta cu LinkedIn Super Titles, poți lăsa un comentariu mai jos.
Iar dacă ai nevoie de ajutor cu LinkedIn Ads, lasă-mi un mesaj aici.
– Flavia Groza-Bocăneț
Owl eyes on digital.